Współpraca
Budowanie strategii e-commerce
Cele i plany firmy, grupa docelowa, analiza konkurencji, kanały dotarcia do Klienta, lejki sprzedażowe, platforma e-commerce, logistyka, procesy obsługi... to tylko niektóre elementy składające się na strategię e-commerce organizacji. Umiejętne połączenie i zastosowanie w praktyce jest tym, co wyróżnia liderów branży.
Mając okazję budować kilka takich strategii mogłem obserwować jak niektóre podejścia sprawdziły się w praktyce. Dzięki temu mam pewnie doświadczenie w tym, co warto stosować dla wybranej branży, a co jest nietrafione, mimo szerokiego wykorzystywania przez inne firmy.
Dodatkowe nauki wyciągnięte ze środowiska start-up'owego pozwalają mi rekomendować elementy strategiczne, które nie są typowe dla e-commerce, ale sprawdzają się w nim zaskakująco dobrze.
Warsztaty biznesowe i strategiczne
Często w gąszczu bieżącej pracy zapominamy o tym, żeby zatrzymać się i przeanalizować obecne funkcjonowanie naszej organizacji i obszaru online. Jest to kluczowe, bo pozwala nam zidentyfikować obszary, które można zautomatyzować lub poprawić zwiększając tym samym efektywność całej firmy.
Warsztaty pozwalają na szczegółową analizę procesów jakie zachodzą w przedsiębiorstwie. Dzięki temu rozumiemy jeszcze lepiej swój biznes, co później możemy wykorzystywać w dalszej pracy. Z praktyki wiem, że czasami mała zmiana w realizowanym procesie daje znaczną redukcję kosztów finansowych i czasowych, co pozwala skierować potencjał naszych pracowników w bardziej wymagające i kreatywne obszary.
Wiele razy widziałem, jak sami właściciele firm na warsztatach otwierali oczy szeroko ze zdumienia widząc jak obecnie coś jest realizowane. Jeszcze większy szok pojawiał się na ich twarzach gdy okazywało się, że w wyniku rekomendacji można zrobić to jeszcze lepiej niż sądzili. Choćby dla takiego "aha momentu" warto zainwestować w to narzędzie optymalizacji firmy, strategii i ogólnie biznesu 🙂
Doradztwo technologiczne
Zastanawiasz się, czy wybrana platforma e-commerce jest odpowiednia do Twoich wymagań i skali? A może budujesz architekturę swojego dedykowanego rozwiązania technologicznego?
W swojej pracy miałem okazję realizować dziesiątki projektów technicznych zorientowanych na handel elektroniczny - zarówno szablonowych jak i innowacyjnych. Co więcej, na przestrzeni ponad 10 lat zrealizowane koncepcje miały już okazję z powodzeniem przejść z etapu początkującego produktu do rozwiązania obsługującego setki zamówień dziennie, z wielomilionową bazą Klientów i produktów.
Oprócz tego miałem okazję budować zespoły technologiczne, które docelowo obsługiwały budowane platformy w sposób skuteczny i efektywny.
Co mogę dla Ciebie zrobić?
- Mogę powiedzieć Ci jak monetyzować Twój produkt lub usługę w Internecie
- Mogę pomóc w budowie strategii rozwoju Twojej platformy sprzedażowej, obszaru e-commerce czy produktu cyfrowego
- Mogę pomóc w budowaniu własnego zespołu technologicznego w firmie
- Mogę pomóc w doborze platformy sprzedażowej do charakteru Twojego biznesu (np. czy lepiej jest wykorzystać Magento, WooCommerce czy Shopify)
- Mogę pomóc w umiejętnym połączeniu kanału offline i online Twojej organizacji
- Mogę pomóc w optymalizacji doświadczenia użytkownika (UX) na Twojej stronie, aplikacji internetowej i sklepie internetowym
- Mogę przeprowadzić warsztaty biznesowe, w których dokładnie przeanalizujemy procesy jakie zachodzą w Twojej firmie i zidentyfikujemy obszary, w których można je zautomatyzować
- Mogę przeprowadzić audyt strony, sklepu lub aplikacji internetowej pod kątem sprzedaży, użyteczności, bezpieczeństwa i wydajnośći
- Mogę zbudować architekturę technologiczną dla docelowego rozwiązania IT
- Mogę powiedzieć Ci, jak wdrożyć w Twoim sklepie, aplikacji lub całej organizacji rozwiązania Sztucznej Inteligencji (AI) lub Rozszerzonej i Wirtualnej Rzeczywistości (AR/VR)
Jak działam?
- Pierwsza rozmowa i badanie potrzeb
Na początku przeprowadzam z Tobą rozmowę, która pozwoli mi zrozumieć dziedzinę problemu i biznes, w którym się obracasz. Tylko wtedy będę w stanie stwierdzić, czy jestem w stanie Ci pomóc i jakie kolejne kroki powinniśmy podjąć, by do tego doszło.
- Analiza biznesowa
W razie potrzeby przeprowadzamy dodatkowe warsztaty, które pozwalają dogłębnie zrozumieć jak działa Twój biznes i jakie procesy w nim zachodzą. Mając taką wiedzę można już rekomendować naprawdę wartościowe zmiany.
- Makiety, prototypy i walidacje
Wszystkie propozycje zmian realizuję w oparciu o zbudowanie minimalnego prototypu rozwiązania, które pozwala nam zweryfikować, czy zaproponowany kierunek faktycznie przyniesie korzystne rezultaty. Nie chcemy przecież trwonić czasu i pieniędzy na coś, co ma szansę nie zagrać, prawda?
- Wdrażanie
Jeśli kierunek jest właściwy przystępujemy do realizacji. Efektem końcowym takich prac będzie, w zależności od wykonywanej czynności:
- dokument z audytu
- zestaw rekomendacji
- działający program
- opracowana strategia
- zbudowana architektura rozwiązania
- Iterowanie i ulepszanie
Całość prac zatopiona jest w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Dlatego po realizacji każdego etapu następuje moment na rewizję i przemyślenia. Jeśli będzie taka potrzeba, to wprowadzamy zmiany lub poprawki i zaczynamy kolejną iterację. Jeśli zdecydujemy, że obecny stan jest zadowalający, kończymy pracę i cieszymy się efektami 🎉
Co Ci to da?
Większość osób która ze mną współpracowała jest najczęściej zaskoczona – zarówno wynikami jak i proponowanymi rozwiązaniami.
Dlaczego?
Moje doświadczenie w wielu obszarach technologicznych i dziedzinach biznesowych sprawia, że potrafię wybierać z nich najlepsze rozwiązania i łączyć je w sposób dostosowany do Twojego biznesu. Dzięki temu uzyskujemy mocny efekt synergii, przekładający się bezpośrednio na wyniki.
Z Twojej perspektywy daje Ci to:
- więcej zadowolonych Klientów
- więcej zaangażowanych Klientów
- wizerunek firmy innowacyjnej
- organizację kierowaną w oparciu o dane, a nie tylko intuicję
- rozwiązanie problemów na styku biznesu i technologii, które do tej pory spędzały Ci sens z powiek
Ile to jest warte?
Wdrażane przeze mnie rekomendacje pozwoliły zaoszczędzić setki tysięcy złotych moim Klientom na takich tematach jak:
- zwroty produktów
- niezadowoleni użytkownicy systemów
- zmniejszony wolumen zamówień z powodu słabej wydajności platformy sprzedażowej lub jej niskiej użyteczności
- towary zalegające na magazynie
Z kolei aplikując zgłoszone uwagi udało się zarobić kolejne setki tysięcy złotych na takich rzeczach jak na przykład:
- wykorzystanie analityki internetowej do hiperpersonalizacji ofert zakupowych
- transformacja platformy sprzedażowej w klasycznego modelu sprzedaży do modelu marketplace
- wdrożenie strategii monetyzacji posiadanej społeczności
- użycie innowacyjnych rozwiązań Rzeczywistości Rozszerzonej do drastycznego przyspieszenia ścieżki zakupowej na platformie B2B
Dlatego jestem w stanie zagwarantować, że zwrot z poniesionej inwestycji będzie niemały, a dodatkowe przejęcie części ryzyk biznesowych przez specjalistę pozwoli Ci spać spokojnie i uwolnić głowę na rzecz innych tematów, w których jesteś nie do zastąpienia 👍