Skip to content

Buduj rozwiązania pod procesy biznesowe firmy – nie na odwrót!

W zeszłym roku mieliśmy okazję przejąć projekt po poprzednim wykonawcy, z którym przyszedł do nas Klient.

Współpraca między nim a realizatorem platformy sprzedażowej układała się „nie za dobrze”:

👉 na zgłoszone błędy i nowe funkcje Klient czekał tygodniami, w porywach do miesięcy

👉 wykonawca rozliczał się w sposób niezrozumiały, dokładając godziny pracy bez dodatkowych wyjaśnień

👉 rozwiązania lądujące na produkcji nie były w żaden sposób testowane – można powiedzieć, że użytkownicy systemu byli testerami 😲

To, co jednak przelało czarę goryczy to inny incydent…

Klient poprosił wykonawcę o zbudowanie kalkulatora dla ich usługi, na bazie którego generowana była oferta dla użytkownika systemu. Dzięki temu użytkownik zatwierdzał tylko ofertę, która mogła być przetwarzana dalej we wcześniej ustalonym procesie.

Jednak przy pierwszych ofertach generowanych na produkcji zauważono, że coś jest z nimi nie tak…

Okazało się, że programiści zaimplementowali kalkulator tak, że dla niektórych parametrów wprowadzonych „na sztywno” w kodzie działał on poprawnie. Gdy tylko użytkownik wybierał inne parametry niż predefiniowane oferta liczyła się niepoprawnie, obniżając wartość oferty względem prawidłowych danych o kilkaset złotych! 😱

Gdy Klient zgłosił wykonawcy błąd, oni stwierdzili, że nie mają pomysłu jak zrobić kalkulator tak, by odwzorowywał rzeczywisty sposób liczenia formuł 😱😱

W efekcie Klient musiał zrobić obejście i tak przebudować proces u siebie w firmie, by uwzględnił obniżone zyski z ofert i nowy sposób liczenia jej parametrów 😱😱😱

Na szczęście w chwilę po rozpoczęciu współpracy z Klientem problem rozwiązaliśmy i wszystko działa jak powinno, jednak straty Klienta liczone w tysiącach złotych (kalkulator w złej postaci był na stronie jakieś 2-3 miesiące) przepadły bezpowrotnie 🙁

Jaki z tego morał?

👉 warto poświęcić czas na sprawdzenie potencjalnego partnera biznesowego/technologicznego, by uniknąć takich problemów

👉 zanim zaczniesz coś robić – dowiedz się jak to działa i nie próbuj tego zmieniać na siłę

👉 działaj w zgodzie z rzeczywistością i procesami biznesowymi – jeśli trzeba je dostosować do budowanego systemu, to tylko w porozumieniu z biznesem. Na koniec dnia zmieniasz sposób, w jaki działa firma Twojego Klienta

Dobrego dnia! ☕